onsdag 12 september 2012

Att inte vilja svänga vänster

Jag har cyklat en del nu. Det går bra förutom den lilla detaljen att jag tycker att det är hemskt läskigt att svänga vänster. Ser framför mig bilar, sirener, blod, sjukhus och död.

Det får mig att tänka på en dokumentär (alltså en sån där brittisk som mest handlar om folk som är konstiga på olika sätt) jag såg en gång om en kvinna som hade blivit påkörd när hon svängt vänster och sen dess inte svängde vänster längre. Därför fick hon sitta hemma och planera alla resor hemma innan hon åkte iväg för att hon skulle slippa svänga vänster. Då skrattade jag lite, nu inte lika mycket. Har gjort det till en sport att noggrant planera hur jag cyklar för att slippa svänga vänster eller för att hitta korsningar där det inte innebär livsfara.

Jag säger då det, det är inte långt ifrån att man göra en dokumentär om mig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar