söndag 23 september 2012

Helgen

Alla de jag umgås med här åkte till Bryssel i helgen men eftersom jag fortfarande inte riktigt känner mig frisk plus att jag behöver tänka på min ekonomi lite bestämde jag mig för att stanna hemma.

Efter att i fredags gett mina studier 2 timmars uppmärksamhet gav jag upp. Träningsvärk och förkylning är inte att leka med i ett iskallt bibliotek. Stannade i mataffären på väg hem och köpte kakor och ost och kex. För helgens plan var att se så mycket på "The west wing" som möjligt!



 Favoritscenen.

På lördagen lyckades jag med bedriften att radera allt på min telefon. Grät en skvätt men tänkte sen på barnen i Afrika och allt sånt och kände mig dum.

Tittar så pass mycket på "The west wing" att jag applåderar när presidenten håller tal och inser då att jag behöver ta en paus. 

Idag, söndag, var planen att shoppa lite för det är ju synd om mig för att jag råkade radera alla mina framsteg på "Tiny Tower". Hade helt glömt bort barnen i Afrika och krig i Mellanöstern (om man nu inte tänker på Qumar. Tänker hela tiden på kriget i Qumar.). 

Tog därför cykeln och cyklade den nätta sträckan på 5 km till Primark. 

Höll jag på att dö för att en hund skällde på mig så att jag nästan cyklade av vägen? Ja!
Var det sjukt mycket folk på Primark? Ja!
Fick jag panik av människosläktets (inklusive min egen) hets över billig kläder? Ja!

Cyklade därför tillbaka in till city. Åt en bagel med getost, honung och valnötter (gudomligt!) och läste sen om människosmuggling och trafficking. Fick såklart då också dåligt samvete för min konsumtionshets.

 Kaffe, kaffe, kaffe.

Mysbyxa, myssocka och fotboll.

Söndagen ska avslutas med att se andra halvlek av Man City-Arsenal och sen är det "The west wing" dags igen. Can't contain my self!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar