onsdag 5 september 2012

Nåt fel på dom är det nog allt

Så saker jag funderar på så här nästan 1 vecka in i (vad jag mycket modest vill kalla) the ultimate Rotterdam experience:
  • Som val till pommes frites kan man få jordnötssås. Jag kan alltså inte ens köpa pommes frites utan att behöva va lite orolig över att dö. Det låter ju dessutom väldigt äckligt.
  • Ingen har hjälm. Absolut ingen! Och då menar jag att inte ens barn som knappt har fått ett skallben än har hjälm. Antagligen har väl alla rökt på så mycket att det liksom inte spelar någon roll.
  • Strössel som pålägg. Tänker mig att det är som att ha marmelad eller nutella på mackan men det går liksom inte att ta någon seriöst när den strör strössel på sin lunchsmörgås.
 Men som jag nu har fått höra på både kurserna som börjar med Comparative är det först när man åker utifrån sitt eget land man ser alla märkligheter. Så nu ska jag bara upptäcka allt som är fel med Sverige (att man kan köpa vin matbutikerna har jag redan (till min glädje) upptäckt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar