söndag 2 september 2012

Ny stad och ny lägenhet

Från och med i torsdags bor jag i Rotterdam. Det är läskigt och spännande på samma gång som det nog självklart måste vara. Hittills har jag hunnit träffa en del andra studenter, vunnit en kaffemugg, druckit öl, skaffat mig ett nederländskt nummer och såklart gått lite vilse. Det är lite svårt att få en känsla för staden. Det är en salig blandning av arkitektur men det känns som det passar ganska bra med tanke på alla olika typer av människor som bor här. Hela staden känns som att man bara har kastat ut lite saker var som. Men jag tror att jag gillar det!

Igår fick jag tillgång till min lägenhet vars främsta fördel nog är att det är närmare 4 meter i takhöjd. Annars är det en galonmadrass som för tankarna till arbetet inom kriminalvården, en dusch som måste vara felkonstruerad och en trasig internetsladd som gjort mig allt annat än peppad på att bo här. Plus det här ville inte telefonjävlen fungera med det nya simkortet och matbutiken ville inte ta mina kort. Dålig start helt enkelt.

Men idag, efter lite sömn, känns det lite bättre. Telefonen fungerar, internet i telefonen fungerar och jag köpte en ny sladd till internet. Ska köpa lite saker till lägenheten imorn (eftersom allt är stängt (!!!) på söndagar) också för att det ska sluta eka så förfärligt. Och så ska en fiets (cykel) införskaffas för annars är man inte mycket att ha här. Och då kan jag fietsen in Rotterdam på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar